A stressz neurofeedback és biofeedbackkel kezelhető

Élsz vagy túlélsz?

A stressz a szervezet  részéről adott válasz minden olyan ingerre, ami eredeti egyensúlyi állapotából kibillenti.

A stressznek két fajtáját különböztetjük meg:

Eustressz: jó stressz. Olyan pozitív izgalommal járó helyzetekhez kapcsolódó stressz, amelyet kellemes élményként élünk meg.
Distressz: rossz stressz. Olyan felfokozott izgalommal járó helyzetekhez kapcsolódó stressz, amelyet kellemetlen élményként érzékelünk.

Az eustressz és a distresszre adott fiziológiai reakciók sokban hasonlítanak, azonban a distressz az, amely hosszabb távon a szervezet olyan fokú elhasználódásával jár, ami már a szervezet megbetegedéséhez vezet. Ezt nevezzük stressz betegségnek.

A tartós stressz komplex negatív hatást fejt ki az egész szervezetre. Befolyásolja a szív és érrendszer működését (menedzser betegség), az immunrendszert gyengíti, könnyeben megbetegedhetünk. Az egész emésztőrendszerre hatással lehet, mely gyomorgörcsöt, fekélyt, krónikus székrekedést vagy hasmenést okozhat. A stressz az idegrendszert is jelentősen megterheli, könnyebben figyelmetlenné, ügyetlenebbé, idegesebbé válhatunk, minek hatására csökken a teljesítőképesség, félelmek és szorongások lehetnek úrrá az emberen.

 Ha a fentiek közül, több tünetet is tapasztalsz magadon, esetleg tudod, hogy folyamatos stressznek vagy kitéve, mihamarabb tégy ellene, még mielőtt komolyabb betegség jelentkezne rajtad!

Mi a megoldás?  Megszüntessük életünkbe a stresszt?   Vagy küzdjünk meg vele?

Lehetetlen és hasztalan vállalkozás lenne az embereket arra utasítani, hogy szüntessék meg stressz forrásuk 100%-át.

A stresszre szüksége van az embernek, mert ez „az élet sava borsa” (Selye János)

A stresszes helyzetekkel való megküzdés során érzelmi, gondolati és viselkedésbeli erőfeszítéseket teszünk arra, hogy az erőforrásainkat meghaladó fenyegetést legyőzzük, anélkül, hogy a kiváltó ok megszüntetését kísérelnénk meg. Ez már nem lehetlen vállalkozás. Különböző megküzdési stratégiákat választhatunk, ami által a stressz egy motivációs tényezővé alakul át, és folyamatosan megerősíti az egyént.

Hogyan alakíthatjuk át a stresszes helyzeteket önmegerősítő gyakorlattá?

Ebben nagy segítséget adhat a Mentális Minta Tréning, mely segítségével megtalálhatjuk a tartós stressz forrását, megérthetjük és feloldhatjuk a helyzetet. Onnantól kezdve minden egyes stressz helyzetet könnyedén meg tudunk oldani, ezáltal erősítve önbizalmunkat.

Az élet nem stressz lesz többé, hanem kihívás!

Mi van akkor, ha nem akarunk lelkünk titkaiba és a múltban vájkálni?

A neurofeedback tréning segítségével közvetlenül tudunk hatni arra a rendszerre, ami a stresszt érzékeli és feldolgozza, az agyra. Stressz esetén bizonyos, úgynevezett stressz hullámok megemelkednek, melyek csökkentésével az agy ismét harmonikusan tud működni, a megküzdési stratégiák szinte automatikusan és gyorsan tudnak hatni, így megszűnhetnek a stresszel járó tünetek.

Mindenkinek ajánlott, aki szeretne tenni valami mentális egészsége érdekében!

hiperaktív gyerek neurofeedbacktudatosagy.hu
neurofeedback könyvTudatos Agy
neurofeedback stroke
felnőttkori figyelemzavar neurofeedback
neurofeedback amplitúdó video
agyhullámok neurofeedback
neurofeedback sport
Placebo neurofeedback
fájdalom neurofeedback